W dniach 12-13 czerwca 2018 r. Trzydziestu dwóch uczniów z klas pierwszych pod opieką pani profesor Bernardy Sadownik oraz pani profesor Agnieszki Sokolnickiej udało się na wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Po zakwaterowaniu w schronisku "Pod wianuszkami" rozpoczęliśmy zwiedzanie. W pierwszej kolejności udaliśmy się na Rynek.Jest on niezwykle oryginalny.Wrażenie robią budynki architektoniczne w różnych stylach m.in. manierystyczne kamienice braci Przybyłów pod św. Mikołajem czy drewniane domy z XVIII i XIX w. Na środku Rynku stoi studnia z początku XIX w. Jest to jeden z symboli Kazimierza Dolnego. Następnie zabytkowymi uliczkami udaliśmy się do Sanktuarium Maryjnego słynącego z cudownych uzdrowień.Kolejnym punktem naszej wycieczki było wejście na Górę Trzech Krzyży, zamek i basztę. Stamtąd podziwialiśmy niezwykłą panoramę miasta. Po sfotografowaniu malowniczych krajobrazów ruszyliśmy w drogę powrotną do schroniska. Idąc przez Rynek mogliśmy się przyjrzeć pracy aktorów,charakteryzatorów i reżyserów. Po zjedzeniu kolacji i krótkim odpoczynku przyszedł czas na zwiedzanie Kazimierza nocą pod okiem pani przewodnik .Przybliżyła nam ona wiele legend np. o nazwie miasta czy kazimierskich kogutach. Następnie zwiedziliśmy żydowski cmentarz znajdujący się w lesie. W końcu przyszedł czas na spacer z pochodniami przez wąwóz. Bez wątpienia można przyznać,że było to niezapomniane przeżycie. Następny dzień w Kazimierzu rozpoczęliśmy od spaceru wzdłuż Wisły w kierunku miejscowości Mięćmierz. W nagrodę za wysiłek spowodowany długą pieszą wędrówką mogliśmy podziwiać widoki na znajdujący się po drugiej stronie Wisły Zamek w Janowcu. Ostatnim etapem naszej wycieczki był pobyt w miejscowym parku linowym,gdzie na zakończenie odbył się grill.

Zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi i bardziej zintegrowani udaliśmy się do autokaru. W drodze powrotnej towarzyszyła nam niesamowita zabawa przy śpiewaniu piosenek przygotowanych przez naszego kolegę. Swoimi przeżyciami i wiadomościami podzieliliśmy się z innymi, sami zaś wzbogaciliśmy swoją wiedzę.Organizatorom bardzo dziękujemy!

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z naszego wyjazdu :)